ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Walvissentour

Lieve allemaal,

Deze ochtend gaat mijn wekker om 5.45 uur.

We hebben een bultrugwalvissentour geboekt.

We moeten 1 uur rijden voor het vertrekpunt van de boot. We verzamelen bij het boekingskantoor in Saint Lucia. Wij kunnen met een busje mee, maar besluiten om er zelf naar toe te rijden.

Een half uuur voor vertrek besluiten we om toch maar een reispil in te nemen. Het zekere voor het onzekere.?

We vertrekken om 8.30 uur uit de haven. De zon schijnt en het is mooi weer.

We zijn met ca. 15 personen aan boord.

Niet ver vanuit de kust zien we dolfijnen. Een heel stel bij elkaar.

Ik heb het voor elkaar gekregen om wat foto's te maken, maar dat valt niet mee op zo'n schommelende boot.

We varen verder en de golven worden steeds hoger.

De eerste slachtoffers van zeeziekte vallen?

Gelukkig heb ik nergens last van.

Het is het eind van het seizoen om bultrugwalvissen te zien. Maar helaas voor ons laten ze zich vandaag niet zien.

Jammer, maar wel dolfijnen gezien.

Een uur terug rijden naar ons appartement.

Even een powernap en daarna lekker geluncht.

Na de lunch nog een kleine wandeling gemaakt in Saint Lucia. Een tweede wandeling stond nog op het programma, maar de muggen waren zo vervelend, dat we besluiten om terug te gaan naar ons appartement.

Bij de Spar nog wat boodschappen gehaald voor ons ontbijt van morgenochtend.

Morgen rijden we verder naar Margate. We verblijven in de Oasis Lodge. Het is 371 kilometer rijden.

Liefs Ineke

Mariëtte

Weer een mooie dag! Slim van je om uit voorzorg een reispil te nemen! Zo zonde als je dag verpest wordt door zeeziekte. Nu nog afweergeschut inzetten tegen de muggen! Goede reis morgen!

NoortjeWim&Fay

Klinkt als een mooie dag ondanks dat de rugbultwalvissen zich niet lieten zien.. misschien hadden jullie een betere kans met bultrugwalvissen??? Hahahahaha grapje hoor schoonmams?

Heel veel liefs van ons xxx