ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Van Didima Cathedral Park naar Harrismith

Lieve allemaal,

Vrijdag 30 november.

De apen lopen rond mijn huisje en ik hoor ze op het dak bezig.

Ik ga naar buiten om foto's te maken. De apen lopen op een paar meter afstand van mij. Ze kijken eens, maar doen verder niets.

Na het ontbijt vervolgen we onze reis naar Harrismith voor onze laatste overnachting.

Onderweg hebben we de Karkloof Canopy Tour geboekt. Een zipline tour door de bossen.

Om 11.00 uur hebben we afgesproken.

We krijgen een veiligheidsbriefing. De Zuid Afrikaanse dame die de briefing doet wordt niet door iedereen goed begrepen.

Gelukkig zijn Marjolein en Guido onze tolken.

We krijgen een helm en handschoenen. Het lichaamsharnas, katrollen en klim uitrusting worden aangetrokken.

Een 4x4 open terreinwagen brengt ons naar boven van de Karkloof vallei. We lopen 550 meter naar beneden om bij het beginpunt te komen.

Er gaat een gids mee die filmt en foto's maakt.

Guido heeft de Gopro op zijn helm vastgemaakt, zodat hij ook kan filmen.

Er zijn 12 ziplines waarvan de langste 200 meter is.

Ons wordt uitgelegd hoe en wanneer we moeten remmen als we bij een platform aankomen.

Aan de overkant staat iemand van de organisatie die ons opvangt.

De eerste line is nog wat onwennig. Maar dat gaat snel beter.

Ik vind het super leuk om te doen.

Na afloop moeten we 550 meter omhoog lopen en worden door de auto weer naar het beginpunt gebracht.

Terwijl we een broodje eten, krijgen we de film te zien die van ons gemaakt is. Tegen betaling krijgen we de gemaakte foto's en film mee naar huis.

Super leuke ervaring.

We rijden door naar Harrismith en arriveren bij het La la Nathi Guesthouse rond 17.15 uur.

Morgen vertrekken we naar Johannesburg voor de terugreis naar huis.

Liefs Ineke

Mariëtte

Wat stoer! Ben benieuwd naar de film! Dank voor alle verhalen, het was leuk om zo mee te reizen!
Goede reis naar huis en tot gauw!