ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Vandaag naar Saint Lucia

Lieve allemaal,

Vandaag vervolgen we onze reis van Pongola naar de kust, Saint Lucia. Het is 179 kilometer. Tom Tom geeft aan dat het 2 ur en 4 minuten rijden is).

Afgelopen nacht heeft het flink geregend. Het is bewolkt en onderweg hebben we wat regen met onweer.

De temperatuur is 20 graden.

Om 11.15 uur komen we aan in Saint Lucia. We kunnen vanaf 12.00 uur inchecken. Dus gaan we ergens een bak koffie drinken.

We verblijven 3 nachten in het Flamingo Holiday Appartement. Ieder zijn eigen appartement.

Nadat we alle koffers e.d. In ons appartement hebben gezet gaan we met z'n allen lunchen.

Ingrid, Bas en ik besluiten om na de lunch richting strand te rijden. We maken een kleine wandeling via aangelegde houten vlonders naar het strand. We worden gewaarschuwd voor krokodillen en nijlpaarden.

De zee is onstuimig en we waaien even leker uit.

Na de wandeling willen we nog boodschappen doen voor het ontbijt van morgen.

Midden in het centrum komen we apen en een groep mangoesten tegen. Uiteraard even stoppen om een foto te maken. Voor de plaatselijke bevolking zijn de apen een ramp. Maar voor toeristen is dit wel grappig.

De apen klimmen zelfs in de prullenbakken om de schillen van ananas er uit te halen, die er net zijn ingegooid.

Morgen gaan we een nijlpaarden toer maken op de rivier.

Liefs Ineke

Vertrek Swaziland naar Zuid Afrika

Lieve allemaal,

Maandag 19 november verlaten we het Milwane Wildlife Sanctuary in Lombamba om naar ons volgend adres te gaan.

Dus vanuit Swaziland weer naar Zuid Afrika. (189 kilometer). Dat lijkt niet zo ver, maar de wegen zijn hier wel anders.

Onderweg grenscontrole en dat is ook nog niet zo modern als in Nederland. Hier gaat de grens van Swaziland naar Zuid-Afrika 's-avonds dicht om 22.00 uur.

Onderweg zien we dat de begroeiing steeds groener wordt.

Ons overnachtingsadres is in Pongola, de Dive In Guesthouse. Hier verblijven we 2 nachten.

De kamers zijn erg luxe. Hier hoef je niet extra te betalen, omdat je alleen op een kamer verblijft, maar betaal je 300 rand minder (1 rand is ongeveer โ‚ฌ 0,06]

Normaal een 2 persoonskamer voor 834 rand.

Dinsdag 20 november brengen we een bezoek een het Ithala Game Reserve (ca. 80 kilometer) Een park met prachtige vergezichten.

Hier zien we zebra's, giraffen, diverse bokken, aardvarkens, gnoes, apen en een schildpad.

Helaas laten de olifanten zich niet zien. We zijn natuurlijk al verschrikkelijk verwend in het Krugerpark met het spotten van wild.

Dit gedeelte van Zuid-Afrika is erg arm. De mensen leven in hutjes van golfplaten. En sommige hebben een stenen huisje met dak van golfplaten of riet.

Vanavond na het eten hoop ik mijn foto's bij te werken.

Afgelopen 2 dagen prima wifi ontvangst. Ik hoop dat het de komende dagen zo blijft.

Lieve groet Ineke

Krugerpark

Lieve allemaal,

Omdat ik geen wifi had onderweg, helaas geen verhaal en foto's  kunnen plaatsen.

Vrijdag 9 november hebben wij 244 kilometer gereden  naar onze 1e overnachting in Waterval Boven. Dit was een lange autorit, aangezien wij een nacht hebben overgeslagen. Slapen in een vliegtuig is erg moeilijk. Vanaf Londen was het 11,5 uur vliegen. De tijd doorgebracht met filmpje en serie op de tablet kijken.

Zaterdag 10 november rijden we Hoedspruit.

We rijden een panorama route die begint in Sabie. Schitterende natuur.

We zien diverse watervallen. Belanden in een heftige mist (1730 meter hoogte).

Op zondag 11 november gaan we richting Krugerpark. We overnachten 6 nachten in het Krugerpark op diverse locaties.

Het aantal uren dat we doorbrengen in de auto wordt beloond met enorm veel dieren die we hebben gezien. Het meest bijzondere is toch wel de leeuw, luipaard en hyena's. Uiteraard zijn de olifanten, giraffen, zebra's ook zeer de moeite waard. Het blijft bijzonder om alle dierenzorg rond te zien lopen. Direct voor of achter de auto langs. Een grote dierentuin. Onvoorstelbaar en indrukwekkend dat je daar met je eigen auto tussen  rijdt.

We doen twee keer een sunset drive en een keer een Sunrise drive (start om 4.00 uur in de morgen).

De temperatuur is ver boven de 30 graden en een dag zelfs 40 graden.

Op zaterdag 17 november verlaten we het Krugerpark en rijden naar Swaziland en hebben twee overnachtingen in het Milwane Wildlife Sanctuary in Lombamba. We maken daar een wandeling van een ca. 2.5 uur. Gelukkig is het niet zo warm.

Aankomst Johannesburg

Lieve allemaal,

Vrijdag 9 november om 08.00 uur geland op Johannesburg. Reis is goed verlopen.

Huur auto opgehaald en rond 11.00 uur konden we vertrekken naar onze 1e overnachtingsplaats in Waterval Boven ( 244 km)

Een tom tom die niet werkt in een parkeergarage en links rijden maakt het begin niet makkelijk.

Onderweg een winkelcentrum bezocht om de nodige spullen nog te kopen. De valuta is hier rand. 1 rand is 6 euro cent.

Aan het eind van de middag arriveren wij acra retreat Mountain view Lodge in waterval Boven

Vandaag naar Sabie gereden en daar vandaan een panarama route gereden naar Hoedspruit.

Omdat het internet hier niet goed is kost het enorm veel moeite om een verhaaltje met foto's voor elkaar te krijgen.

Ik probeer elke dag iets te schrijven.

Foto's volgen nog.

Lieve groet Ineke

Op Schiphol

Lieve allemaal,

We zijn op schiphol door de securitycheck en nu wachten tot 16.00 uur.

Lieve groet

Nog 2 dagen

Lieve allemaal,

Nog 2 dagen en dan gaat mijn reis beginnen. Koffer grotendeels ingepakt.

Leuk dat jullie mij willen volgen.

Ik hoop dat het lukt om foto's te plaatsen. Ben afhankelijk van wifi.

We vliegen donderdag om 16.00 uur naar Londen.

Om 19.00 uur vliegen we door naar Johannesburg. Aankomst rond 08.00 uur. Huurauto ophalen en dan naar ons 1e overnachtingsadres Acra Retreat Mountain view Lodge.

Lieve groet

Ineke

Welkom op mijn Reislog naar Zuid Afrika

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dรฉ plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!