ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Zaterdag 2 december naar vliegveld Johannesburg

Lieve allemaal,

Zaterdag 1 december, de terugreis naar Johannesburg (271 kilometer).

Om 10.00 uur moeten we uitchecken. We kunnen het vandaag rustig aan doen. We moeten rond 18.00 uur op het vliegveld zijn.

Ons vlucht naar Londen staat gepland om 21.00 uur Zuid Afrikaanse tijd.

We gaan nog uitgebreid ontbijten bij Mug and Bean.

We hebben nog wat spullen die we niet mee willen nemen naar Nederland.

Ik pak mijn rugzak en vul die met een fles water, thee, toiletartikelen en nog wat kleine spullen. Ik heb bij mijn laatste overnachtingsadres een plastic zak met kleren achtergelaten.

Bij een stoplicht zit een Afrikaanse vrouw met twee kinderen. Ik open het raampje van de auto en geef haar oudste zoon mijn spullen. De vrouw is heel blij.

Aan het eind van de middag stoppen we bij een Mac Donald om nog iets te eten.

Door een afsluiting van de snelweg richtjng vliegveld, moeten we onze weg door het centrum van Johannesburg vervolgen.

Zo zien we nog een stukje Johannesburg. Dit is helaas een stad waar erg veel criminaliteit voorkomt. Dus een auto met koffers achterlaten om nog even in de stad rond te lopen lijkt ons geen goed plan.

Rond 18.00 uur zijn we bij het vliegveld. Tanken onze huurauto af en leveren deze in bij het verhuurbedrijf.

We gaan inchecken, zodat we van onze koffers verlost zijn. Gelukkig hebben we prioriteit, dus kunnen eigenlijk zo doorlopen.

Na paspoort controle lopen we nog wat rond op het vliegveld en maken onze laatste Zuid-Afrikaanse geld op.

Om 20.30 uur zitten we in het vliegtuig.

Helaas blijkt er een passagier in het verkeerde vliegtuig te zitten en moet er naar de bagage gezocht worden dat in het ruim zit.

Dit kost ons ruim een uur vertraging.

Wij hebben een tussenvlucht in Londen die we door dit incident niet gaan halen. Er wordt ons medegedeeld dat er een andere vlucht naar Amsterdam geboekt is.

Uiteindelijk landen we om 13.30 uur in Amsterdam in plaats van 10.45 uur.

Wim, Noor en Fay staan op het vliegveld om mij op te halen. Fay met een ballon "welkom thuis " in haar hand.

We drinken met z'n allen nog iets bij La Place ter afsluiting van onze vakantie.

Ik kan terug kijken op een onvergetelijke vakantie. Ontzettend veel gezien.

Zuid-Afrika is een prachtig land met schitterende natuur, veel dieren en vriendelijke mensen.

Ik ben weer met beide benen op de grond geland, nadat ik heb gezien hoe sommige mensen op de wereld moeten leven.

Ik hoop dat jullie mijn reismee verhalen en foto's leuk vonden en zo een beetje met mij mee zijn gereist door een prachtig stuk van Zuid Afrika.

Dank voor jullie reacties.

Nu foto's bekijken en uitzoeken om alle mooie herinneringen te bewaren.

Liefs en kus voor jullie allemaal.








Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!