ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Van Himeville naar Didima Cathedral Park

Lieve allemaal,

Gelukkig weer internet, zodat ik mijn pagina kan bijwerken.

Dinsdagochtend 27 november vertrekken we vanuit Himeville naar het Didima Cathedral Park (274 km).

Het is een prachtige reis met uitzicht op de Drakensbergen. Schitterend landschap.

Het is hier heel normaal dat er van alles op de weg loopt. Overstekende koeien, geiten en honden. Je moet altijd uitkijken met autorijden.

Langs de weg probeert de bevolking handel te drijven. Verkoop van groenten en fruit.

Aan het eind van de middag komen we aan in het DidimaCathedral Park.

Het ziet er schitterend uit. Prachtig ontworpen huisjes. Met schuine rieten daken.

Dit is een stukje paradijs op aarde.

We verblijven hier 3 nachten.

Woensdag 28 november gaan we een wandeling maken naar de Doreen Falls (3.7 kilometer). Het is erg warm (rond de 30 graden). Wel een mooie wandeling met prachtig uitzicht op de Drakensbergen.

De waterval is niet groot. Een meter of drie, maar wel leuk om te zien.

Het is super helder water.

De terugweg is aanzienlijk minder warm met wat bewolking en loopt een stuk makkelijker.

Op het park is geen winkel, dus rijden we naar de dichtstbijzijnde plaats (80 km v.v.) om bij de Spar wat boodschappen te doen.

Langs de kant van de weg staan altijd wel kinderen. We stoppen regelmatig om wat snoep uit te delen.

Donderdag 29 november begint de dag met regen. Laaghangende bewolking en erg grijs. Ons plan om te gaan wandelen schijnt in het water te vallen .

Volgens het weerbericht zou het rond 9 uur droog zijn, maar helaas is dit niet het geval.

Na het ontbijt besluiten we om tot uiterlijk 11.00 uur te wachten wat het weer gaat doen. Volgens de beschrijving van de wandeling zal deze tussen de 4 en 5 uur duren.

Het wordt om 10.30 uur droog en Ineke, Marjolein en Guido besluiten om de wandeling te gaan maken. Bas en Ingrid blijven op het park.

Het is een wandeling van ca. 10 kilometer. En absoluut niet vlak. De wandeling begint met een pittige klim over een asfalt weg. We hebben wel schitterend uitzicht op het park.

Helaas staat de wandeling niet goed aangegeven en moeten we regelmatig naar paden zoeken. We steken twee keer de rivier over, lopen over grote keien en rotsblokken. Guido helpt Marjolein en Ineke regelmatig om op een rotsblok te klimmen, zodat we onze weg kunnen vervolgen.

Houten ladders helpen ons om hoogteverschillen te overbruggen.

De temperatuur is prima.

Het is een pittige wandeling met veel klimmen en klauteren en uiteindelijk zijn we na ca. 4 uur weer op het park.

Liefs Ineke