ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Sani Pass tour met Landrover

Lieve allemaal,

We verblijven in het Yellowwood Cottage in Himeville. Het is een B&B die gerund wordt door twee dames. Zij komen oorspronkelijk uit Engeland. Ontzettend gastvrij.

Na het ontbijt worden we opgehaald door David met zijn Landrover. Hij is onze chauffeur en gids die ons naar de Sani Pass brengt.

De Sani Pass is een bergpas tussen Zuid-Afrika en Lesotho. Het is de hoogste bergpas (2873 meter) in Zuid-Afrika waar motorrijtuigen kunnen rijden (niet aan te raden om dit met je eigen auto te doen). Alleen 4x4 toegestaan.

De bergpas ligt in de Drakensbergen.

Het eerste gedeelte van de rit rijden we over normale weg.

Op een gegeven moment houdt de asfaltweg op en gaan we over op een onverharde weg. Ze zijn hier al 8 jaar bezig om een normale weg aan te leggen, maar dat was niet echt te zien.

Het werktempo en werkzaamheden aanpakken gaat hier heel anders dan in Nederland.

Op de foto's kun je zien op wat voor wegen we rijden. We schudden totaal door elkaar. Maar het is een prachtige ervaring.

David geeft ons veel informatie.

Het weer is prima.

We gaan de grensovergang over naar Lesotho.

We bezoeken een hutje van de plaatselijke bevolking. David vertelt ons hoe de mensen hier leven.

We krijgen brood en bier om te proeven. Het bier is niet lekker.

Uiteraard worden er souvenirs gekocht, om de familie in staat te stellen hier eten voor te kopen.

We lunchen bij de hoogste gelegen pub en genieten van het uitzicht.

De lucht wordt steeds donkerder en als je kijkt zie je het in de verte al regenen.

Gelukkig blijft het droog totdat we beneden zijn. Dan begint het keihard te regenen.

We arriveren rond 16.00 uur bij ons B&B.

Morgen vertrekken we naar Didima Cathedral Park.

Liefs Ineke