ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Reisdag naar Margate

Lieve allemaal,

Vandaag vertrekken we vanuit Saint Lucia naar Margate. Een afstand van 371 kilometer. De Tom Tom geeft aan dat het ruim 4 uur rijden is. Onze langste reisdag qua kilometers.

Onderweg zien we mooie, groene landschappen.

Zuid Afrikanen nemen het niet zo nauw met veiligheid. Negen van de tien dragen geen gordels. Moeders met baby's zitten op de bijrijdersstoel zonder gordel. Kinderzitjes kennen ze ook niet. Zelfs op de snelweg zie je auto's met een laadbak waar mensen in zitten of staan.

Voor een voetgangersoversteekplaats stoppen ze ook niet. Dus oversteken op eigen risico.

Veel liftende mensen langs de weg. Fietsers langs de snelweg. En een grazende kudde koeien en loslopende geiten zijn ook geen uitzondering.

We rijden een groot gedeelte over de tolweg.

We lunchen in Durban. Daar is het verschrikkelijk druk. Gelukkig kunnen we aan het strand een parkeerplaats vinden. Alle kostbare spullen uit de auto gehaald en hopen dat alles er nog inzit als we terugkomen.

Normaal staan er overal parkeerwachten, die wel op je auto willen passen. Maar nu dus niet.....

Marjolein en Guido staan op een andere plaats geparkeerd en zij hebben wel een parkeerwachter. Die wil hun auto zelfs wassen voor 70 rand (omgerekend ongeveer € 4,20).

In Durban lopen weinig blanke mensen.

De Zuid Afrikanen zijn nadrukkelijk aanwezig. Maken een hoop lawaai. In de auto de radio keihard aan en ramen open. Buiten de auto zijn ze volop aan het dansen. Leuk om naar te kijken.

Na de lunch vervolgen we onze reis.

Om 16.30 uur komen we op ons overnachtingsadres aan.

Kamer bekijken en spullen uitladen.

We gaan richting centrum voor een bak koffie.

Op straat zien we een bergmarmot.

Veel leegstand van winkels en blanke zwervers. Veel surveillerende politie.

Geen plaats om 's-avonds nog een wandelingetje te maken.

We verblijven hier 1 nacht en reizen morgen door naar Himeville.

Lieve groet vanuit een zonnig en warm Zuid Afrika

Arie de Koning

Hoi Ineke,

Leuke verhalen en mooie foto's! Ik neem aan dat je aan het genieten bent !!
IK heb een inhaalslag gemaakt, heb al je foto's gezien en je verslagen gelezen.
Veel plezier verder !!

Arie