ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Nijlpaarden tour Saint Lucia

Lieve allemaal,

Vandaag staat er een nijlpaarden tour op ons programma.

Om 10,30 uur verzamelen we bij de brug van Saint Lucia om de rivier op te gaan.

We zijn met 7 personen aan boord en hebben dus de ruimte om te kijken en foto's te maken.

De schipper vertelt ons het een en ander over de nijlpaarden.

Zij lopen over de bodem van de rivier. Een nijlpaard kan niet zwemmen. Ze kunnen wel 5 minuten onder water blijven.

Ze zijn erg gevaarlijk. Ze bijten een krokodil in een hap doormidden.

Ze hebben een dikke huid. Hij legt uit dat de strepen op de huid beschadiging zijn van takken e.d.

We varen twee uur op de rivier en zien behoorlijk veel nijlpaarden.

Op het water is het fris.

Na de lunch rijden we naar het Saint Lucia Wetland Park.

Het is een bijzonder mooi park met vergezichten. Enorm groen.

We maken foto's van dieren die we onderweg zien.

De neushoorns die we zien heben geen hoorns meer. Deze zijn verwijderd zodat de neushoorns niet meer interessant zijn voor stropers.

Morgenochtend gaat mijn wekker om 5.45 uur. We gaan bultrug walvissen spotten op de Indische oceaan .

Mijn reispillen liggen al klaar. Ik hoop dat ik niet zeeziek word.