ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Vandaag naar Saint Lucia

Lieve allemaal,

Vandaag vervolgen we onze reis van Pongola naar de kust, Saint Lucia. Het is 179 kilometer. Tom Tom geeft aan dat het 2 ur en 4 minuten rijden is).

Afgelopen nacht heeft het flink geregend. Het is bewolkt en onderweg hebben we wat regen met onweer.

De temperatuur is 20 graden.

Om 11.15 uur komen we aan in Saint Lucia. We kunnen vanaf 12.00 uur inchecken. Dus gaan we ergens een bak koffie drinken.

We verblijven 3 nachten in het Flamingo Holiday Appartement. Ieder zijn eigen appartement.

Nadat we alle koffers e.d. In ons appartement hebben gezet gaan we met z'n allen lunchen.

Ingrid, Bas en ik besluiten om na de lunch richting strand te rijden. We maken een kleine wandeling via aangelegde houten vlonders naar het strand. We worden gewaarschuwd voor krokodillen en nijlpaarden.

De zee is onstuimig en we waaien even leker uit.

Na de wandeling willen we nog boodschappen doen voor het ontbijt van morgen.

Midden in het centrum komen we apen en een groep mangoesten tegen. Uiteraard even stoppen om een foto te maken. Voor de plaatselijke bevolking zijn de apen een ramp. Maar voor toeristen is dit wel grappig.

De apen klimmen zelfs in de prullenbakken om de schillen van ananas er uit te halen, die er net zijn ingegooid.

Morgen gaan we een nijlpaarden toer maken op de rivier.

Liefs Ineke