ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Vertrek Swaziland naar Zuid Afrika

Lieve allemaal,

Maandag 19 november verlaten we het Milwane Wildlife Sanctuary in Lombamba om naar ons volgend adres te gaan.

Dus vanuit Swaziland weer naar Zuid Afrika. (189 kilometer). Dat lijkt niet zo ver, maar de wegen zijn hier wel anders.

Onderweg grenscontrole en dat is ook nog niet zo modern als in Nederland. Hier gaat de grens van Swaziland naar Zuid-Afrika 's-avonds dicht om 22.00 uur.

Onderweg zien we dat de begroeiing steeds groener wordt.

Ons overnachtingsadres is in Pongola, de Dive In Guesthouse. Hier verblijven we 2 nachten.

De kamers zijn erg luxe. Hier hoef je niet extra te betalen, omdat je alleen op een kamer verblijft, maar betaal je 300 rand minder (1 rand is ongeveer € 0,06]

Normaal een 2 persoonskamer voor 834 rand.

Dinsdag 20 november brengen we een bezoek een het Ithala Game Reserve (ca. 80 kilometer) Een park met prachtige vergezichten.

Hier zien we zebra's, giraffen, diverse bokken, aardvarkens, gnoes, apen en een schildpad.

Helaas laten de olifanten zich niet zien. We zijn natuurlijk al verschrikkelijk verwend in het Krugerpark met het spotten van wild.

Dit gedeelte van Zuid-Afrika is erg arm. De mensen leven in hutjes van golfplaten. En sommige hebben een stenen huisje met dak van golfplaten of riet.

Vanavond na het eten hoop ik mijn foto's bij te werken.

Afgelopen 2 dagen prima wifi ontvangst. Ik hoop dat het de komende dagen zo blijft.

Lieve groet Ineke

Mariëtte

Wat een mooie reis. Leuk om zo mee te kunnen genieten van je verhalen en van de prachtige foto's!

NoortjeWim&Fay

Wat een mooie reis! We genieten van je foto's en verhalen????
We missen je wel hoor Oma! Ik liet de foto van de leeuw zien en Faytje deed gelijk de gapende leeuw na?

Hele dikke kus en knuffel van ons! Xx

Frida

Mooi hoor Ien lekker genieten.?