ineke-zuid-afrika.reismee.nl

Krugerpark

Lieve allemaal,

Omdat ik geen wifi had onderweg, helaas geen verhaal en foto's  kunnen plaatsen.

Vrijdag 9 november hebben wij 244 kilometer gereden  naar onze 1e overnachting in Waterval Boven. Dit was een lange autorit, aangezien wij een nacht hebben overgeslagen. Slapen in een vliegtuig is erg moeilijk. Vanaf Londen was het 11,5 uur vliegen. De tijd doorgebracht met filmpje en serie op de tablet kijken.

Zaterdag 10 november rijden we Hoedspruit.

We rijden een panorama route die begint in Sabie. Schitterende natuur.

We zien diverse watervallen. Belanden in een heftige mist (1730 meter hoogte).

Op zondag 11 november gaan we richting Krugerpark. We overnachten 6 nachten in het Krugerpark op diverse locaties.

Het aantal uren dat we doorbrengen in de auto wordt beloond met enorm veel dieren die we hebben gezien. Het meest bijzondere is toch wel de leeuw, luipaard en hyena's. Uiteraard zijn de olifanten, giraffen, zebra's ook zeer de moeite waard. Het blijft bijzonder om alle dierenzorg rond te zien lopen. Direct voor of achter de auto langs. Een grote dierentuin. Onvoorstelbaar en indrukwekkend dat je daar met je eigen auto tussen  rijdt.

We doen twee keer een sunset drive en een keer een Sunrise drive (start om 4.00 uur in de morgen).

De temperatuur is ver boven de 30 graden en een dag zelfs 40 graden.

Op zaterdag 17 november verlaten we het Krugerpark en rijden naar Swaziland en hebben twee overnachtingen in het Milwane Wildlife Sanctuary in Lombamba. We maken daar een wandeling van een ca. 2.5 uur. Gelukkig is het niet zo warm.

Amanda

Wat gaaf Ineke!! Geniet ervan! x

Frida

Wat een prachtige foto's Ien.
??